• Zonder titel

    Jan-Albert Ernsten
  • Zonder titel

    Jeanet Klaassen-Doppenberg
  • Vulkaan transformatie

    Harry van Zomeren
  • Zonder titel

    Els Bleijenberg
  • Zonder titel

    Hanneke Bruijnjé

Tentoonstelling in de Kunstkelder in Putten met werk van vijf kunstenaars

07-10-2017, 16:41 | Lezersnieuws |

Datum:

vrijdag 13 oktober 2017, 20:00 tot zaterdag 11 november 2017, 12:30

Locatie:

achterzijde gemeentehuis, ingang Brinkstraat (schuin tegenover politiebureau) , Putten
Kunstkelder Putten
Putten

Jan-Albert Ernsten tekende als kind in Putten al veel, echter, pas in 2009 ging hij een schildercursus bij de Kubus in Lelystad volgen. Werkte eerst met acrylverf, maar ontdekte al snel dat hij beter uit de verf kwam met olieverf. Hoofdthema van zijn werk is het scala van menselijke emotie. Hij schildert mensen zoals ze zijn: mooi, lelijk, blij, verdrietig, uitbundig of ingetogen. De schilderijen zijn kleurrijk, maar ook in krachtig zwart-wit. (zie: www.ap-arts.nl)

Jeanet Klaassen-Doppenberg (1960), geboren in de Puttense buurtschap Diermen. Het Oldenallerse bos, de weilanden en de houtwallen waren in haar kindertijd de omgeving voor zwerftochten en kampeeravonturen. Dit gebied is ook bekend van de aanslag bij de Oldenallersebrug en de razzia. De vrijheid in haar jeugd kreeg een andere dimensie door de ervaringen van de vorige generatie. Een dergelijke tegenstelling tussen hoop en onmacht, ruimte en ballast, vind je terug in haar schilderijen.

Harry van Zomeren (1945). Na zijn opleiding bij tekenleraar Martin Brink op de Academie voor Beeldende Kunsten in Amersfoort werkte hij in de jaren 60 als tekenaar bij de Rijksdienst voor Oudheidkundig Bodemonderzoek in Amersfoort. Daarna als zelfstandig kunstschilder en hij werd opgenomen in de Pieter Scheen voor kunstschilders. Hij werkte als fijnschilder van portretopdrachten in de paardensport. In 1992 ontstaat ook vrij werk met een symbolische metafysische sfeer. (zie: www.harryvanzomeren.nl)

Els Bleijenberg (1960) houdt van de natuur, maar haar dieren zul je er niet snel tegenkomen. De vrolijke creaties worden speels en met veel fantasie gevormd en gekleurd. Ze ontwikkelde daarvoor haar eigen stijl en kleurgebruik. Elk werkstuk is uniek en krijgt een eigen, passende naam. Els toont haar werk regelmatig op kunst- en keramiekmarkten. Het is aanwezig in veel privécollecties in tal van landen. Zij is aangesloten bij de Nationale Associatie voor Beeldend Kunstenaars en de Kunstkring Voorne. (zie: www.uniekkeramiek.nl)

Hanneke Bruijnjé (1955). Haar passie voor klei begon tijdens haar studiejaren in Amsterdam, maar pas in 2003 kwam er meer tijd voor het werken met klei. Zij past diverse technieken toe zoals raku en rookstook. In Putten laat zij diverse vaasvormen zien in verschillende stooktechnieken. Dieren hebben haar voorliefde, zoals de „Hunters" (fantasiehonden). Zij zegt: "Het mooie van klei is dat het welwillend jouw bewerkingen volgt, waardoor er mooie creaties ontstaan". (zie: www.keramiekraku.nl)